,

کاربرد پلکسی گلاس در نورپردازی

کاربرد پلکسی گلاس در نورپردازی

کاربرد پلکسی گلاس در نورپردازی

 امروزه صنعت نورپردازی شاهد تغییرات عظیم فن آوری ست که عموما از منابع کلاسیک به تکنولوژی در حال توسعه LED در حرکت است که باعث پیدایش متد های جدیدی در نورپردازی و طراحی روشنایی شده است. نتایج این تغییرات، روشنایی مطلوب تر در عین بهره وری بالاتر و مصرف پایین تر انرژی است، لایت باکس ها باریکتر و ظریفتر می شوند و طیف گسترده ای از رنگ های جدید بوجود می آیند و تمام این دستاوردها وقتی به بار می نشینند که متریال مورد استفاده در نورپردازی، قابلیت همگام سازی با تکنولوژی را داشته باشد. کیفیت و پخش نور در عین بهره وری، پارامترهای کلیدی نورپردازی اند. پلکسی گلاس محصولی ایده آل برای پیوند دادن تمام این خواسته هاست. مشخصات آن، همچون شفافیت بی نظیر و درخشش، طیف سطوح مختلف و قابلیت شکل پذیری، نیازهای فنی طراحان و متخصصان نورپردازی، تولیدکنندگان ادوات روشنایی، طراحان تبلیغات محیطی و معماران را تأمین می کند. کیفیت و پخش نور در عین بهره وری، پارامترهای کلیدی نورپردازی اند. پلکسی گلاس محصولی ایده آل برای پیوند دادن تمام این خواسته هاست. مشخصات آن، همچون شفافیت بی نظیر و درخشش، طیف سطوح مختلف و قابلیت شکل پذیری، نیازهای فنی طراحان و متخصصان نورپردازی، تولیدکنندگان ادوات روشنایی، طراحان تبلیغات محیطی و معماران را تأمین می کند.

شکل 1: منبع الهام بخش طراحان برای خلق تأثیرات نوری کاملا جدید

مزیت پلکسی گلاس در نورپردازی:

  • پلکسی گلاس یکی از پلاستیکهای با کیفیت و چند منظوره دنیاست که می تواند با مشخصات کارکردی متنوع و با رویه های مختلف تولید شود، گذرد هی بسیار بالا برای نور های متمرکز یا پراکنـده و مقاومت بالا در برابر حرارت و خراشیدگی این ماده را برای صنایع نورپردازی، بعنوان یک ابزار ایده آل معرفی میکند.
  • مزیت دیگر پلکسی گلاس، سبکتر بودن آن از شیشه در عین مقاومتر بودن آن به میزان 11 برابر شیشه هم ضخامت خود است. هر نوع عملیات ماشینکاری روی این متریال امکانپذیر بوده و همچنین فرایندهای قالبگیری تزریقی و اکستروژن و تزریق تحت فشار در تولید پلکسی گلاس استفاده می شود. این ماده را میتوان به آسانی با لیزر یا اره دیسکی برش داد، مته کاری و پولیش کرد و با حرارت و وکیوم فرم داد. به همین جهت پلکسی گلاس به شما امکان پیاده سازی طرح های مبتکرانه و بازی با فرم و رنگ و نور را می دهد.
  • پلکسی گلاس حتی بعد از گذر سال ها، مثل روز اول شفاف و تمیز باقی مانده و هیچ گونه علائم تردی و زردشدگی در آن رویت نخواهید کرد. ایوانیک ثبات رنگ ورق های تخت رنگی را تا 10 سال تضمین می -کند. همچنین ورقهای تخت شفاف، بلوک ها، لوله ها و میله ها نیز بمدت 30 سال گارانتی زردشدگی دارند.

 

انواع چراغ سازی

 

دکوراسیون داخلی

 

مبلمان شهری

 

     

 

  • نورهای به سمت پایین (Down lights) با بهره گیری از تکنولوژی LED مکررا در سقف ها مورد استفاده قرار می گیرند. در این جا نیز، پلکسی گلاس بهترین انتخاب است. پلکسی گلاس در اینگونه محصولات در برابر گرمای مستقیمی که بواسطه قرارگیــــری در بالای منبع نوری به آن تحمیل می شود، مقاومت می کند. عناصری که از انواع ترکیب قالب ریزی تخصصی پلکسی مقاوم در برابر گرماPLEXIGLAS Heat resist یا PLEXIMD حتی در برابر بارهای گرمایی بیشتر نیز مقاوم هستند.
Down lights
 

 

 

  • پوشش نوری ساخته شده از پلکسی گلاس Satinice با سطح مخملی خود از انعکاس های ناخوشایند جلوگیری می کند. سازندگان وسایل روشنایی میتوانند از طیف گسترده ای از درجات مختلف انتشار نور استفاده کنند. ذرات دانه ای شکل بسیار ریز پلیمر، بدون کم و کاست قابل توجهی در میزان نور، به طور مستمر آن را در زوایای مختلف پراکنده می کنند و در نتیجه بیشترین میزان انتشار را میسر می سازند.
روشنایی بدون انعکاس و خیرگی
 

 

کانال تلگرام:

https://t.me/netlightnews

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *