,

سبک نورپردازی downlight

سبک نورپردازی downlight

سبک نورپردازی downlight

 

نور پایین عمدتا نقش برجسته سازی قسمت های خاص اتاق غذا خوری مانند آثار هنری یا میز های خاص را به عهده دارد. این نور پردازی را می توان با استفاده از هالوژن ها بوجود آورد

Downlightها می تواند یک انتخاب عالی برای نورپردازی خانه شما باشند. چراکه آنها را می توان در هر نقطه از خانه – مثلاً در اتاق نشیمن، در اتاق خواب، در حمام، آشپزخانه، و یا حتی در زیر کابینت آشپزخانه- نصب نمود.

چراغ های downlight همچنین از لحاظ مقدار و نوع نوری که ارائه می دهد بسیار انعطاف پذیر هستند. به عنوان مثال، آنها برای استفاده به عنوان نورپردازی کاری، که در آن شما به مقدار زیادی نور نیاز دارید کاملاً مناسب هستند. علاوه بر آن، آنها همچنین برای نورپردازی محیطی نیز مناسب هستند.

چراغ های downlight خیلی زیبا به نظر می رسند! بخصوص اگر شما نمی خواهید از چراغ آویز یا یک چراغ بزرگ در اتاق خود استفاده کنید Downlightها بسیار تمیز ، ساده و عالی هستند.

یک منبع نوری در ارتفاع بالا قرار گرفته و نورپردازی به سطح زمین انجام می شود. در نورپردازی به پایین نوری یکنواخت و گسترده در یک محدوده از محیط ایجاد می شود که آن قسمت را در محوطه برجسته می کند.  این روش برای نورپردازی مناطقی مختلف در محوطه باز مانند محل استراحت افراد می تواند استفاده شود. پرتو های نور با برخورد به شاخ و برگ درختان الگوهایی سایه ای از آنها به تقلید از نور مهتاب خلق می کنند. چراغ های مورد استفاده در نورپردازی به پایین معمولا دارای زاویه پخش نور گسترده ای هستند. چراغ ها معمولا در بالای یک پایه فلزی نصب می شوند. هر چه ارتفاع نصب چراغ بیشتر باشد محدوده مورد نورپردازی گسترش می یابد.

NETLIGHT
💡 اولین مرجع تخصصی روشنایی و نورپردازی ایران 💡تاسیس ۱۳۹۳
💻Telegram: T.me/netlightnews
👩‍💻@dialux_lightingdesign
۰۰۹۸۲۱۲۲۳۸۳۹۱۲
۰۰۹۸۹۲۱۳۲۱۹۲۶۵

https://www.instagram.com/netlight.ir/

www.t.me/netlightnews

نور و نورپردازی جایگاه ویژه ای در زندگی امروز ما پیدا کرده است. نور، چه به صورت طبیعیی حاصل از تابش خورشید و چه به صورت مصنوعی حاصل از تابش لامپ های الکتریکی در زندگی روزمره ما به عنوان روشنایی حضور داشته و تأثیرات زیادی بر ما و محیط زیستمان می گذارد. دانش و هنر روشنایی و نورپردازی سال ها به عنوان بخشی از دروس تخصصی رشته های معماری و یا مهندسی برق تدریس می شده است اما چند سالی است که به عنوان یک رشته تخصصی مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است. در کشور ما نیز ضرورت توجه به روشنایی استاندارد و نورپردازی تخصصی چند سالی است که مورد توجه دست اندرکاران قرار گرفته است. مرجع تخصصی نتلایت بر آن است که با انتشار مطالب جامع مرتبط در زمینه روشنایی اصولی و نورپردازی حرفه ای زمینه توسعه این دانش را در کشور فراهم کند.

#نورپردازی #نورپردازی_نما #نورپردازی_داخلی #دفنی #روشنایی #چراغ #روشنایی_هوشمند #led

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *