نور مخفی ! Cove Lighting

نور مخفی ! Cove Lighting

 

  نور مخفی اصلاحی اشتباه و در عین حال رایج است.

.

در این تکنیک نور از منبع نور به سطحی تابیده می شود و بازتاب منتشر شده از سطح نور مد نظرما را تامین خواهد کرد، این تعریف به صورت ابتدایی تمام آنچه در این روش استفاده می شود را توضیح می دهد. این تکنیک در دیوار یا سقف با هر متریالی قابل اجرا است.

انتشار نور به صورت غیرمستقیم یعنی وقتی منبع نور دیده نشود که به دلیل حذف خیرگی منبع نور همراه با ایجاد حس آرامش است. این موضوع برای نورپردازی برخی از فضاها بسیار مطلوب است از جمله : در نظر گرفتن لایه نوری های مختلف برای یک فضا مانند خانه، نورپردازی راهروهای ورودی، قفسه های یک فروشگاه که می خواهیم خیرگی منبع نور را حذف کنیم تا محصول مورد نظر توجه بیشتری را جلب کند

 

رنگ نور انتخابی برای نور مخفی باید طوری در نظر گرفته بشود تا این روش در فضاهای مختلف مانند یک فضای مسکونی یا اداری به عنوان یک لایه نوری مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از رنگ نورهای مثل آبی، قرمز، نارنجی و باعث می شوند این روش تا حد زیادی بی استفاده بشوند. دقت در انتخاب رنگ نور مناسب براساس استاندارد نتایج کاربردی به همراه خواهد داشت.

به طور مثال انتخاب رنگ نور مناسب برای نور مخفی در یک فضای مسکونی منجر به استفاده از آن برای حالت نمایش تلویزیون یا حالت مطالعه و … می شود، یا رنگ نور مناسب برای نورپردازی به صورت نور مخفی در قفسه یک فروشگاه به نمایش بهتر آن کالا منجر می شود. ( با توجه به کالای مد نظر طیف رنگ سرد یا گرم انتخاب می شود

NETLIGHT
💡 اولین مرجع تخصصی روشنایی و نورپردازی ایران 💡تاسیس ۱۳۹۳
💻Telegram: T.me/netlightnews
👩‍💻@dialux_lightingdesign
۰۰۹۸۲۱۲۲۳۸۳۹۱۲
۰۰۹۸۹۲۱۳۲۱۹۲۶۵

https://www.instagram.com/netlight.ir/

www.t.me/netlightnews

نور و نورپردازی جایگاه ویژه ای در زندگی امروز ما پیدا کرده است. نور، چه به صورت طبیعیی حاصل از تابش خورشید و چه به صورت مصنوعی حاصل از تابش لامپ های الکتریکی در زندگی روزمره ما به عنوان روشنایی حضور داشته و تأثیرات زیادی بر ما و محیط زیستمان می گذارد. دانش و هنر روشنایی و نورپردازی سال ها به عنوان بخشی از دروس تخصصی رشته های معماری و یا مهندسی برق تدریس می شده است اما چند سالی است که به عنوان یک رشته تخصصی مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است. در کشور ما نیز ضرورت توجه به روشنایی استاندارد و نورپردازی تخصصی چند سالی است که مورد توجه دست اندرکاران قرار گرفته است. مرجع تخصصی نتلایت بر آن است که با انتشار مطالب جامع مرتبط در زمینه روشنایی اصولی و نورپردازی حرفه ای زمینه توسعه این دانش را در کشور فراهم کند.

#نورپردازی #نورپردازی_نما #نورپردازی_داخلی #دفنی #روشنایی #چراغ #روشنایی_هوشمند #led

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *