,

تکنیک نورپردازی Flood lighting

تکنیک نورپردازی Flood lighting

تکنیک نورپردازی Flood lighting

 

با استفاده از این تکنیک می‌توانید با نصب لامپ‌هایی مثل نورافکن و پروژکتور روی نقاطی از ساختمان با ایجاد حداکثر روشنایی، نمای مورد نظر از بنا را در برابر پس زمینه فضای اطراف برجسته‌تر نموده و توجهات را به آن قسمت جلب کنید. 

در واقع هدف از نورپردازی فلود، جلب توجه به ساختار معماری است. لطفا توجه داشته باشید که فلودلایت از شیشه و پنجره‌ها عبور خواهد کرد، بنابراین این روش نورپردازی برای نورپردازی ساختمان تجاری، نورپردازی ساختمان مسکونی و هتل‌ها توصیه نمی‌گردد و بهتر است جهت نورپردازی بناهای تاریخی و یا هنری که مردم در آن زندگی نمی‌کنند، مورد استفاده قرار بگیرد. نورپردازی فلودلایت به دلیل سطح نابرابر نور، به «احیای» جسم کمک می‌کند، بنابراین بهتر است جهت استفاده از این نوع نورپردازی در نمای خانه از لامپ‌ها و ریسه‌های ال‌ ای دی استفاده نمایید.

 

NETLIGHT
💡 اولین مرجع تخصصی روشنایی و نورپردازی ایران 💡تاسیس ۱۳۹۳
💻Telegram: T.me/netlightnews
👩‍💻@dialux_lightingdesign
۰۰۹۸۲۱۲۲۳۸۳۹۱۲
۰۰۹۸۹۲۱۳۲۱۹۲۶۵

https://www.instagram.com/netlight.ir/

www.t.me/netlightnews

نور و نورپردازی جایگاه ویژه ای در زندگی امروز ما پیدا کرده است. نور، چه به صورت طبیعیی حاصل از تابش خورشید و چه به صورت مصنوعی حاصل از تابش لامپ های الکتریکی در زندگی روزمره ما به عنوان روشنایی حضور داشته و تأثیرات زیادی بر ما و محیط زیستمان می گذارد. دانش و هنر روشنایی و نورپردازی سال ها به عنوان بخشی از دروس تخصصی رشته های معماری و یا مهندسی برق تدریس می شده است اما چند سالی است که به عنوان یک رشته تخصصی مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است. در کشور ما نیز ضرورت توجه به روشنایی استاندارد و نورپردازی تخصصی چند سالی است که مورد توجه دست اندرکاران قرار گرفته است. مرجع تخصصی نتلایت بر آن است که با انتشار مطالب جامع مرتبط در زمینه روشنایی اصولی و نورپردازی حرفه ای زمینه توسعه این دانش را در کشور فراهم کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *