چرا نت لایت

با گسترش کاربرد اینترنت در سراسر جهان و نفوذ ابزارهای ارتباط با اینترنت به تمام بخش‌های زندگی بشری، امکانات و فناوری‌های استفاده از اینترنت و ابزارهای آن نیز به شکل چشم‌گیری در حال تغییر و تحول است و روزانه ابزارهای جدیدی برای استفاده کارآمدتر و سریع‌تر از اینترنت به عنوان بستری برای استفاده از آخرین فناوری‌های روز به کاربران ارایه می‌شود. شاید بتوان یکی از دلایل این مسئله را تاثیر استفاده از اینترنت به عنوان ابزاری برای رشد و توسعه کشورها دانست.

به همین خاطر است که میزان استفاده از اینترنت توسط افراد یک جامعه به عنوان شاخصی برای میزان رشد و پیشرفت کشورها در نظر گرفته می‌شود و هر چه میزان استفاده از اینترنت توسط افراد و سازمان‌های یک کشور بیشتر باشد، آن کشور توسعه‌یافته‌تر خواهد بود. چه آن که، دسترسی سریع به اطلاعات به عنوان کلیدی‌ترین عامل در عصر حاضر همیشه مورد توجه افراد و سازمان‌ها و موسسات بوده است.

در دنیای امروز با گسترش اینترنت، فعالیت های تجاری و بازرگانی نیز رواج بیشتری پیدا کرده است و شرکت ها و موسسات خدمات و کالاهای خود را از طریق اینترنت ارائه می دهند به طوری که امروزه از هر شخصی با داشتن یک رایانه و یک خط تلفن از منزل و یا محل کار خود بدون صرف زمان و هزینه اضافی کالا و یا خدمات مورد نیاز خود را انتخاب کرده و خریداری نماید و بعد از مدت زمانی کوتاه آن را در درب منزل تحویل بگیرد و با وجود فناوری جدید خدمات دهندگان تصویر و یا فیلم کالا های خود را از طریق اینترنت به مشتری نمایش می دهند تا بتواند در کمال آرامش و اطمینان کالاهای خود را انتخاب کند.

طراحی و راه اندازی نت لایت جهت دستیابی به سایت مرجع روشنایی و نورپردازی در ایران میباشد. این سایت از طریق تبادل اطلاعات وظیفه خدمات رسانی به کاربران اینترنتی در زمینه روشنایی و نورپردازی را دارا میباشد.

نت لایت قابلیت‌های جدیدی را هم برای مشتری و هم برای شرکت‌های فعال در بازارروشنایی و نورپردازی خلق کرده است. در ابتدا به مزایا برای خریداران اشاره می‌شود:

  1. افزایش چشمگیر قدرت خریدار:
    تنها با یک کلیک، خریداران می‌توانند رقبا و محصولاتشان را با هم مقایسه کرده و پاسخ‌های خود را در کسری از ثانیه دریافت کنند. دیگر نیازی به رانندگی تا فروشگاه و پارک، انتظار در صف اتوبوس و جر و بحث با فروشندگان نیست.
    حتی در مواردی می‌توانند قیمت‌های درخواستی خود را تعیین کنند تا عرضه‌کنندگانی که می‌توانند شرایط خریدار را فراهم کنند با او تماس بگیرند، به عبارتی به یک مناقصه دست بزنند. خریداران می‌توانند با دست به دست دادن به دیگران و افزودن حجم خریدشان، از تخفیف بیش‌تری بهره‌مند شود.
  2. دسترسی به انواع بیش‌تری از کالاها و خدمات روشنایی و نورپردازی:
    خریداران می‌توانند تقریبا هر آنچه را که می‌خواهند از طریق نت لایت سفارش دهند. به عنوان مثال آمازون دات کام (Amazon.com) خود را بزرگ‌ترین فروشگاه کتاب با بیش از سه میلیون جلد کتاب معرفی می‌کند; شرایطی که هیچ فروشگاه کتاب فیزیکی نمی‌تواند از پس آن برآید. به علاوه، خریداران قادرند این کالاها را از سرتاسر جهان سفارش دهند که این امر برای مردم کشورهایی که با قیمت‌های بالا سروکار دارند، موقعیتی ویژه به حساب می‌آید. به این معنا که خریداران در کشورهای با هزینه و قیمت بالا می‌توانند با سفارش کالاها و خدمات مورد نیاز به کشورهای ارزا‌ن‌تر از میزان هزینه‌های خود بکاهند.
  3. کسب اطلاعات فراوان در مورد همه چیز:
    خریداران می‌توانند به بی‌نهایت منابع اطلاعات آنلاین در زمینه روشنایی ونورپردازی  دسترسی داشته باشند.
  4. سهولت بیش‌تر در سفارش دادن، روابط متقابل و تحویل گرفتن سفارش:
    مشتریان می‌توانند از خانه، دفتر کار و حتی از طریق تلفن همراه، به صورت ۲۴ ساعته و در تمامی هفت روز هفته سفارشات خود را ارایه بدهند و در ضمن این محصولات در کم‌ترین زمان به دست آن‌ها می‌رسد.
  5. قابلیت تبادل نظر در مورد محصولات و خدمات:
    مشتریان می‌توانند با ورود به اتاق‌های گفت‌وگو (Chatrooms) در برخی حوزه‌ها به مبادلهء اطلاعات بپردازند.

قابلیت‌هایی نت لایت برای شرکت‌ها ایجاد می‌کند را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • شرکت‌ها می‌توانند کانال‌های اطلاعات و فروش جدیدی (از طریق نت لایت) با دسترسی جغرافیایی گسترده‌تر ایجاد کنند تا از طریق آن به اطلاع‌رسانی و ترفیع محصولات و کسب و کارشان در سراسر گیتی بپردازند. شرکت‌ها می‌توانند محصولات، تاریخ و فلسفهء کسب و کار، فرصت‌های شغلی و دیگر اطلاعات مورد علاقهء بازدیدکنندگان را ارایه کنند. برخلاف آگهی‌ها و بروشورهای سابق، نت لابت به شرکت ها این امکان را می‌دهد که حجم زیادی از اطلاعات را به مشتریها انتقال دهند.
  • شرکت‌ها می‌توانند درباره بازار، مشتریان فعلی، مشتریان بالقوه و رقبا اطلاعات کامل‌تر و غنی‌تری را به دست آورند. آن‌ها همچنین می‌توانند تحقیقات بازاریابی را از طریق نت لایت با ارسال پرسشنامه و جمع‌آوری داده‌های اولیه از چندین طریق مختلف به انجام برسانند.
  •  شرکت‌ها قادرند ارتباطات دو‌طرفه با مشتریان بالفعل و بالقوه داشته باشند و در ضمن مبادلات کارآتری داشته باشند. نت لایت ارسال و دریافت نامه را تسهیل کرده است (از راه ایمیل) و شرکت‌های بیش‌تری با استفاده از نت لایت  تبادل اطلاعات، سفارش‌دهی و سفارش‌گیری و سیستم پرداخت کارآمدتری با توزیع‌کنندگان و تامین‌کنندگان خواهند داشت.
  • شرکت‌ها می‌توانند با ارسال آگهی‌ها، کوپن‌های تخفیف، نمونه‌ها و اطلاعات به مشتریانی باشند که این اقلام را تقاضا کرده‌اند و یا اجازه‌ی ارسال آن‌ها را به شرکت‌مزبور داده‌اند.
  • شرکت‌ها می‌توانند محصولات و خدمات خود را با استفاده از اطلاعات پایگاه داده‌ها درباره‌ی تعداد بازدیدکنندگان از سایت و همچنین تناوب بازدید، برای مشتریان را درخواست کنند.
  • شرکت‌ها قادر به بهبود خرید، استخدام، آموزش و ارتباطات داخلی و خارجی (حتی بین‌المللی) هستند.
  • شرکت‌ها می‌توانند به وسیله‌ی مقایسه‌ی قیمت‌های رقبا در اینترنت، صرفه‌جویی معتنابهی داشته باشند و نیز با خرید از مزایده‌ها، همچنین بسیاری از آن‌ها در حال فراهم آوردن محصولات آموزشی اینترنتی هستند که می‌توانند به وسیله‌ی آن کارکنان، ‌واسطه‌ها و نمایندگی‌ها را با هزینه‌ی کم‌تری آموزش دهند.
  • شرکت‌ها با صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌در هزینه و در حالی که دقت و کیفیت خدمات خود را بهبود می‌دهند در لجستیک و عملیات خود ترقی می‌کنند.